Rabu, 3 Oktober 2018

Kuasai Bahasa Inggeris Anda

Kelemahan penguasaan Bahasa Inggeris di kalangan para pelajar dan graduan tidak habis-habis diperkatakan di media-media massa mahupun media cetak hingga ke hari ini. Ibu bapa pening, guru-guru bahasa Inggeris pening, pengetua-pengetua pening, Menteri Pelajaran pening, Menteri Pengajian Tinggi pening, majikan pening dengan tahap penguasaan Bahasa Inggeris yang masih lemah dikalangan pelajar-pelajar dan graduan-graduan terutamanya yang berbangsa Melayu.



Alangkah ruginya setelah bertahun-tahun menghabiskan wang ringgit, masa dan tenaga menuntut ilmu di menara gading, tidak mampu memperoleh pekerjaan yang baikselepas tamat pengajian hanya kerana masalah bahasa. Apa sebenarnya yang berlaku? Susah sangatkah belajar Bahasa Inggeris? Siapa yang seharusnya dipersalahkan? Adakah guru-guru bahasa Inggeris? Kementerian Pelajaran Malaysia? Atau pelajar itu sendiri??

Hari ini jika anda merasakan yang diri anda masih lemah berbahasa Inggeris, tidak mengapa. Jangan rasa malu atau rendah diri. Saya amat memahami anda kerana saya pernah berada dalam situasi anda suatu ketika dahulu. Saya tidak dilahirkan sebagai seorang yang genius. 

Saya pernah gagal dalam peperiksaan bahasa Inggeris selama dua kali berturut-turut dan mendapat tempat yang terakhir di dalam kelas! Saya juga tidak belajar di sekolah aliran Inggeris, bukan juga berdarah kacukan Melayu-Inggeris, mahupun berjiran dengan Mat Saleh! Pendek kata saya kurang pendedahan dengan bahasa Inggeris. Biarpun begitu saya masih boleh menguasai Bahasa Inggeris dengan baik. 

Bagaimana saya melakukannya? Semuanya saya bongkarkan dalam ebook ini.








Tiada ulasan: