Jumaat, 24 Februari 2017

Strategi Confirm Lulus Rumah



Kadar lulus loan seluruh Malaysia tahun lepas pun 32% sahaja. Maksudnya, daripada 100 orang yang apply loan rumah, hanya 32 orang je yang bank luluskan.

Rendah giler!

"Ala.. bank ni memang kedekut pun. Dia saja taknak bagi orang lulus"

Kalau korang anggap bank semua macam ni, memang SILAP BESAR! Sebab bank memang nak bagi loan rumah pun. Pegawai bank tu sendiri ada kuota dan KPI nak kena capai.

Lagi banyak loan dia bagi, lagi besar komisen dia dapat.

Habis tu kenapa korang apply loan tak lulus-lulus ni? 

Sebabnya adalah..

  1. Bank tak yakin korang boleh bayar balik loan rumah. Tengok laporan CCRIS hancur bancai.
  2. Submit loan application tapi dokumen berterabur. Susah pegawai bank nak tolong.
  3. Gaji kecik tapi berangan nak beli rumah mewah. Korang tak tau nak bajet berapa harga rumah yang boleh beli dengan gaji dan komitmen sekarang
  4. ..dan banyak lagi masalah-masalah. Ada berjuta orang ada masalah yang sama.

ebook "Strategi Confirm Lulus Loan Rumah" oleh Tok Penghulu




Catat Ulasan