Sabtu, 15 September 2018

Anda Nak Kahwin?



Tahniah saya ucapkan jika anda kini dalam perancangan nak kahwin. Pasti kini anda sedang menghitung hari untuk disatukan bersama si dia bukan?


Dalam duk menghitung hari tu, anda dah buat persiapan kahwin ker? Anda dah cukup modal? Dah rujuk kat pejabat Agama? Dah attend kursus kahwin? Dah itu? Dah ini?

Yang paling pentingnya anda tahu ker apa yang perlu anda buat dahulu dan dah adakah checklist untuk buat semua persiapan yang tidak pernah anda buat sebelum ini?

Perkara pertama yang akan anda fikirkan sudah pastinya buat rujukan di majalah, internet, tanya kawan2, tanya mak ayah, tanya saudara mara dan bermacam2 rujukan lagi. Yang pastinya selepas habis semua pertanyaan & rujukan tersebut, anda akan mula faham atau pun keliru dengan pelbagai persiapan yang harus dibuat. Itu belum termasuk bab modal & masa.

Jika anda perlukan:

  1. bahan rujukan yang dapat memudahkan lagi urusan persiapan perkahwinan anda;
  2. rujukan yang dapat menjimatkan masa anda dari ke hulu & ke hilir tanpa anda ketahui apa yang harus anda buat dahulu;
  3. bahan rujukan yang dapat membimbing anda tentang proses & peraturan memohon kebenaran kahwin & borang2 yang perlu diisi;
  4. checklist yang akan memudahkan lagi persiapan kahwin anda dari sebelum, semasa & selepas majlis kahwin;
  5. adab & persediaan sewaktu merisik, bertunang, malam berinai, nikah, bersanding, majlis resepsi dan selepas majlis resepsi;
  6. dan pelbagai lagi persiapan yang anda tidak pernah lakukan sebelum ini.

Jika anda perlukan panduan & penyelesaian mudah untuk semua itu, nasihat saya dapatkan segera bahan rujukan yang mudah dan murah demi mengelakkan anda membuat persiapan yang salah & yang paling penting MEMBAZIR!

Jika anda nak tahu rujukan apa yang saya maksudkan itu, sila rujuk di sini

Nasihat saya, buatlah keputusan yang bijak, agar majlis kahwin anda nanti berjalan dengan lancar tanpa perlu pening kepala & silap dalam membuat persiapan majlis kahwin anda yang hanya sekali dalam seumur hidup anda.

Sekian.....





Tiada ulasan: