Ahad, 26 Ogos 2018

CAHAYA DARI SYURGA


Kehadirannya menjadi rayuan dalam setiap doa. Hati cemburu melihat bahagia orang lain bersama cahaya mata masing-masing. Namun apabila Allah menunaikan apa yang dipinta, apakah kita sudah benar-benar berusaha menjaga anugerahNya? Apakah kita benar-benar sudah bersedia menerima kurnia paling berharga ini?


‘Cahaya dari Syurga’ adalah permata tak ternilai yang Allah kirimkan untuk kita. Doa-doa mereka yang soleh dan solehah akan menjadi penyuluh kegelapan pusara kita nanti. Jika kita tidak mendidik diri kita terlebih dahulu, bagaimana nasib mereka dan bagaimana pula nasib kita nanti?

Buku ini menghimpunkan kisah-kisah pengalaman penulis dan isterinya bersama anak-anak dan para peserta kem motivasi anjuran beliau. Ragam mereka yang pelbagai mendorong beliau mengkaji dan memperhalusi sebab dan punca. Kesimpulannya, semua bermula daripada didikan ibubapa itu sendiri. Adakala sesuatu nampak mudah, tetapi tidak boleh diambil mudah. Adakala sesuatu itu nampak kecil, tetapi jika dibiarkan, ia akan menjadi besar.

Cahaya dari Syurga. Mereka anak-anak kita. Permata hati paling berharga. Mendidik mereka perlukan kesabaran seluas semesta.


Tiada ulasan: