Khamis, 30 Ogos 2018

CARA TERBARU DAN PANTAS SEDUT BERIBU-RIBU LIST PROSPEK



Nadi dalam apa jua bisnes adalah pemasaran atau promosi. Kalau produk hebat macamana sekalipun kalau anda tak lakukan pemasaran, memang susah bisnes nak pergi  jauh.

Tapi kalau lakukan pemasaran, produk biasa-biasa pun boleh dapat sambutan luar biasa. So untuk dapatkan sambutan luar biasa dalam bisnes online anda, anda kena tahu 2 benda untuk start promosi dan dapatkan ramai customer.

  • Pertama; Kat website mana nak promote bisnes anda? Dan...
  • Kedua; macamana nak dapat ramai customer nampak promosi  atau iklan anda?
Jawapannya...

  1. Pertama; anda mesti promosikan pada website yang terima banyak trafik setiap hari. Salah satunya adalah Facebook. Lebih dari ratusan ribu trafik terhasil dari Facebok. Kalau tak promote bisnes anda kat sini memang rugi besar.
  2. Kedua; Memandangkan saya tahu Facebook adalah lubuk trafik, jadi saya buat split test iklan di Facebook menggunakan 3 placement...
  • Desktop Newsfeed
  • Right Column
  • Mobile
TERKEJUT saya dibuatnya!

Iklan di Facebook saya yang menggunakan mobile adalah iklan yang paling banyak di lihat dan paling banyak dapat tarik customer.

Laju semacam jer.

Mana taknya... kemana orang pergi, orang akan sentiasa bawa hanphone mereka. Ada jer  masa terluang, mesti belek handphone.

Cuba anda lepak kat restoran dan tengok keliling. Banyak kepala yang sedang tunduk dan khusyuk. Semua layan phone masing-masing.

Ntah-ntah anda pun sedang baca email ni guna handphone. So, anda nak promosi kat  mana?

  • Nak promosi kat tempat ramai customer atau yang sikit  customer?
  • Nak promosi anda di lihat oleh ramai orang atau nak sedikit je nampak promosi anda?
Saya pasti anda tahu jawapannya. Ok, kalau anda nak mula promosi  di Mobile dan Facebook sama macam saya, anda boleh follow caranya DI SINI.





Tiada ulasan: