Selasa, 24 Julai 2018

Social Media Automation

Berapa kerap anda iklankan produk anda kepada prospek anda?


Kalau ikut kan Rule of Seven, prospek perlu dengar atau tengok iklan anda sekurang-kurangnya 7 kali sebelum mereka buat keputusan sama ada untuk beli atau pun tidak.

Tapi bagi saya, anda perlu iklankan atau promotkan servis/produk anda secara berterusan. ( Tidak semestinya 7 kali sahaja ).

Kalau anda tengok fast food Mekdi, atau Kepci.. walaupun mereka ni dah femes, tapi mereka tetap konsisten post tentang produk mereka setiap hari di fanpage mereka. Tak penat ke dorang duk post macam tu setiap hari?

Dorang tak penat pun, sebab dorang yakin dengan marketing yang konsisten. Orang tak beli 'sekarang' tak pe, asalkan orang sentiasa ingat brand mereka.

Itu caranya kalau nak dapatkan 'kepercayaan' prospek atau pelanggan anda iaitu... 

KONSISTEN PROMOSI !

Berapa kerap anda promosikan produk anda di wall Facebook atau Fanpage atau Instagram anda?

Cuba semak balik...

Kalau setakat 2-3 kali pastu dah give up sebab takde orang beli produk anda jual, itu bukan hero dalam berniaga. Anda kena kental... pakai strategi Mekdi dan syarikat-syarikat besar macam saya bagitau tadi.. 

"Orang tak beli sekarang takpe, asalkan orang ingat branding aku".

Tapi masalahnya sekarang, ada banyak masa ke anda nak post pasal produk anda jual setiap hari.. boleh buat secara konsisten tak?

Kalau tanya saya sendiri pun, saya tak sempat nak buat kalau manual.

So, ramai usahawan yang gunakan app automatik untuk post-post kan promo produk di media sosial. Tapi kebanyakan app autopost yang ada di luar sana perlu bayar bulanan atau pun tahunan kalau nak pakai secara unlimited.

Jadi, hari ni saya nak rekemenkan anda 1 aplikasi Autopost yang rakan IM saya tawarkan sekarang ni dengan bayaran sekali bayar sahaja untuk pakai selama 3 tahun.

Tapi kena grab cepat-cepat sebab takut nanti bila dah cukup kuota, owner aplikasi tu akan kenakan caj bulanan.

Lagipun, yang saya perasan, harga yang dijual sekarang ni makin meningkat setiap beberapa hari.

So, jangan buang masa, anda boleh tengok terus kat sini. Itu pun kalau anda nak setup post secara auto. Tapi kalau anda ada "kuasa" rajin yang melampau, anda boleh postkan secara manual.

Terpulang mana satu yang anda rasa berbaloi :)



Tiada ulasan: