Tapi penting untuk anda tahu macam mana dia boleh uruskan risiko dan gandakan sales dalam masa 10 hari?
Ada 8 langkah praktikal.
- Idea untuk hasilkan iklan yang mampu buatkan prospek rasa nak beli adalah sangat penting.
- Iklan yang bagus bermula daripada soalan ini: Kepada siapa aku nak jual produk ini?
- Apabila sudah ada senarai, pilih 1 segmen pelanggan yang kita mahu dan kita tahu memang segmen ini mempunyai masalah yang kita nak selesaikan.
- Eksperimen iklan secara berperingkat dan menguruskan risiko. Jangan tamak terus spend besar.
- Apabila iklan gagal, lihat apa yang perlu diperbaiki. Apabila iklan berjaya, lihat bagaimana ia boleh terus melariskan sales produk kita.
- Jangan takut rugi. Tapi jangan sesekali mengaku kalah. Rugi tidak bermakna gagal.
- Sentiasa pantau dua perkara ini: (1) Berapa kos iklan (2) Berapa customer yang kita dapat. Pantau setiap hari supaya kita boleh buat keputusan untuk naikkan bajet iklan atau sebaliknya.
- Jangan gunakan masa untuk belajar ilmu teknikal FB Ads dulu. Tapi belajar dulu ilmu menghasilkan iklan yang berkesan. Ini lebih penting.
8 perkara ini yang membantu Cikpuan Siti Atiqah untuk mengubah rentak sales dari suam-suam kuku, kepada RM8,300+ dalam masa 10 hari.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan